App.net opent de aanval op Twitter

Written by Koen Dil. Posted in Blog

De nieuwe startup App.net heeft bijna $700.000,- opgehaald om de concurrentie aan te gaan met Twitter. Inmiddels hebben ruim 10.000 personen $50,- of meer overgemaakt om de bètaversie van App.net te kunnen gebruiken. Zo ziet de bétaversie er ongeveer uit. Het heeft erg veel weg van Twitter, maar dat is natuurlijk ook een beetje de bedoeling.

Sinds kort is er steeds meer reclame te zien op de grootste microblogging dienst Twitter. Er is gebleken dat Twitter, onder andere door druk van investeerders, persoonlijke data, interesses en content aan het doorverkopen is aan adverteerders. App.net speelt hier slim op in met de woorden: ‘We are selling our product, NOT our users. We will never sell your personal data, content, feed, interests, clicks, or anything else to advertisers. We promise.

App.net wil de betaalde versie geheel opzetten zonder adverteerders en met behulp van specialistische kennis van developers. Die draaien wel warm voor het idee.  Inmiddels hebben ruim 2100 personen $100 betaald om inzage te krijgen in de developer tool. Er zijn tevens 60 mensen die $1.000,- betaalde om controle te hebben over de gehele techniek en het team van App.net mogen ontmoeten.

De website positioneert zichtzelf als ‘een ander soort sociaal platform‘. Of de hype echt overslaat en mensen Twitter de rug toekeren is de grote vraag. Vooralsnog lijkt er niets aan de hand voor Twitter. In juli 2012 bereikte Twitter de 200 miljoen gebruikers. Ook gebruikt App.net zelf het product van hun concurrent om mensen te bereiken, hier  is hun Twitter account te vinden.

 

Labels:, , , ,

Webshop

Online Marketing

Social Media